Thursday 2 June 2016

KENAPA SAYA PERLU DETOX BADAN SAYA?



KELETIHAN WALAUPUN CUKUP TIDUR
=============
Situasi ini sering berlaku kepada diri sendiri. Pukul 9 malam, selepas Isya' pasti saya dah lena dibuai mimpi bersama anak-anak.
.
Bila bangun pagi pula, rasa malas menyelubungi diri. Belum sampai ke tempat kerja, entah berapa kali saya menguap. Tertanya-tanya juga kenapa saya jadi begini?
.
Adakah kerana tubuh badan saya yang semakin berisi?
Atau kerana saya kurang bersenam?
.
Kebetulan, pada bulan April yang lepas Shaklee menawarkan SET DETOX. Tetapi saya tak pernah terfikir nak join group detox yang dianjurkan. Sehinggalah pada suatu hari sakit kepala menyerang saya membuatkan saya terbaring seharian.
.
Badan BERANGIN. Kepala sakit hingga tak mampu lihat di tempat terang. Sakit kepala hanya berkurang bila saya MUNTAH! Sangat MENYIKSAKAN. 😢
.
Sejujurnya saya telah lama meninggalkan ALFAFA COMPLEX yang selama ini menjadi AGEN DETOX saya. Adakah ini salah satu sebab kenapa badan saya lesu dan tidak bertenaga? Adakah badan saya telah mula dipenuhi dengan TOKSIN?
.
Cepat-cepat saya check semula dalam group nutrisi (untungnya bila join sebagai ahli Shaklee). Saya jumpa artikel tentang 7 TANDA BADAN BERTOKSIN. Dan 5 daripada tanda yang dinyatakan ada pada saya.
.
🎯 Keletihan berterusan
🎯 Berat badan meningkat walaupun bersenam
🎯 Sakit kepala bila bau wangian yang terlalu kuat
🎯 Mula sembelit
🎯 Kulit wajah menjadi kusam dan berjerawat
.
TAKUT! Bohonglah kalau saya kata saya tak takut. KESIHATAN mula TERJEJAS. Tambah pula ia melibatkan kerja dan tugas saya sebagai seorang ibu. Saya HARUS melakukan sesuatu dan BERTINDAK segera untuk MENGATASI masalah kesihatan saya.


.
Saya mula buat #detox #shakleeway. Memilih cara detox yang dicadangkan oleh Shaklee memang terbaik. Pastinya plan yang dibuat itu telah dikaji. Bukan sebarangan menu yang dicadangkan.
.
Hasilnya?
Proses pembuangan saya mulai LANCAR. Sakit kepala saya BERKURANGAN. Badan terasa lebih RINGAN dan KIRANG rasa LETIH bila tiba waktu malam.
.
Alhamdulillah..Allah masih beri kesempatan kepada saya untuk sihat. Bagaimana  dengan anda? Sudahkah anda memeriksa tahap kesihatan diri anda?
.
Jom kita semak tanda2 badan kita dipenuhi toksin. Mudah-mudahan artikel ini dapat membantu anda menyemak tahap kesihatan. Jangan sangka badan yang kurus tiada masalah.
.
Jika anda ingin tahu bagaimana saya menjalani detox cara Shaklee, anda boleh whatsapp/pm saya bila-bila masa. In shaa Allah, saya sedia membantu tanpa mengira siapa anda. 😘
.
《012.904.1044》
《012.904.1044》
Jom detox bersama saya! 😍

#jomdetoxbersamashaklee
#ceritadetoxsaya
#detoxshakleeway
#7daysmealplanbyshaklee

No comments:

Post a Comment