Monday 5 October 2015

Omega Guard Shaklee: Minyak Ikan Untuk Kesihatan Jantung


Kenapa harus memilih minyak ikan yang mengandungi omega 3?

Menurut American Public Health Association, makan ikan air laut dalam sekurang-kurangnya saiz kad permainan (sebesar tapak tangan) sebanyak dua kali seminggu yang mengandungi paras asid lemak omega-3 membantu mengurangkan risiko penyakit jantung sebanyak 44%.


Penyelidikan lanjut mengenai ikan air laut sejuk menunjukkan ikan dari air laut mengandungi asid lemak tidak tepu yang sangat tinggi iaitu EPA dan HDA yang boleh merendahkan lemak dalam darah.

Bukan itu sahaja, ia juga dapat menurunkan pengumpulan platlet darah dan melambatkan pembentukan thrombus, merawat penyakit lelah dan alahan kulit dengan berkesan.



Untuk kesihatan jantung yang baik, Shaklee menyarankan pengambilan 250 hingga 500mg sehari minyak ikan.

Sebiji kapsul minyak ikan Omega Guard mengandungi 330mg minyak Omega-3, 180mg EPA dan 120mg DHA. Ini bermakna mengambil 1 hingga 2 biji Omega Guard sehari mampu memelihara kesihatan jantung anda.

Fungsi DHA dan EPA
==================
DHA dan EPA boleh menentang thrombosis, tekanan darah tinggi yang lebih rendah dan kepekatan darah.

Ia juga melincirkan saluran darah dan peredaran darah. Omega-3 berupaya membantu mengekalkan tekanan darah normal dan ketegangan di leher atau sakit kepala.

Ia juga merendahkan paras kolesterol, menghindarkan pembekuan darah dalam badan dan membantu mengekalkan kesihatan tubuh badan.

Selain daripada itu ia juga membantu mengawal masalah obesiti dan mengurangkan risiko penyakit jantung.



Promo Oktober
=============
Seperti biasa setiap bulan Shaklee akan membuat promosi produknya. Bulan ini kita mendapat kelebihan apabila Shaklee membuat promo Omega Guard; Beli 6 Percuma 1.

Ambillah peluang ini untuk meningkatkan kesihatan jantung kita semua.

Jaja dan keluarga memang sentiasa menyediakan 1 botol di rumah untuk kegunaan Jaja dan anak-anak. Alangkah jimatnya bulan ini bila ada promo.

Jangan lepaskan peluang anda untuk mendapatkan Omega Guard Shaklee bulan ini.

Jimat di bulan promo ini
=====================
Harga retail: RM 144
Harga promo: RM123

Anda jimat: RM21

Untuk info dan order
==================
Norliza Ismail
012 904 1044

No comments:

Post a Comment